Kadry i płace

 

Każdy pracodawca zatrudniający pracowników lub osoby na podstawie umowy zlecenia jest zobowiązany prowadzić procesy kadrowo -płacowe. Obszar ten jest wykonywany samodzielnie (dedykowani pracownicy, wewnętrzny Dział Kadr), przez biuro rachunkowe lub przez zewnętrzną firmę specjalizującą się outsourcingu kadrowo – płacowym.

Każdorazowo warto przeanalizować wady/zalety, szanse/zagrożenia z takiego a nie innego sposobu realizacji obowiązku ustawowego. Na pracodawcy ciąży szereg obowiązków, prawo pracy i przepisy wykonawcze oraz przepisy dot. ubezpieczeń społecznych, PPK i inne, zmieniają się dynamicznie. Czasem trudno nadążyć… warto korzystać z wiedzy i doświadczenia innych.

 
 

Korzyści z outsourcingu kadrowo - płacowego

 
 

Doświadczenie
– specjaliści w swojej dziedzinie

Specjaliści pracujący to najczęściej osoby głęboko zanurzone w zagadnieniu, eksperci poszukujący ciągłej wiedzy i doświadczający różnych sytuacji i przypadków. Specjaliści obsługujący innych klientów najczęściej posiadają bardzo szerokie spektrum doświadczeń i nauczeni praktyką sprawniej wywiązują się z wyzwań.

 
 

Dostęp do wiedzy

Różnorodne doświadczenia i skuteczne rozwiązywanie trudnych sytuacji u klientów to zasób, który trudno porównać z innymi źródłami wiedzy. Czasem łatwiej zadzwonić do przyjaznego konsultanta niż przeszukiwać zakamarki internetu.

 
 

Dedykowana usługa i koordynator

Dedykowana usługa i koordynator Dobra usługa kadrowo – płacowa (payroll) to najczęściej odpowiednio zaplanowany proces wdrożenia oraz późniejszego prowadzenia. Dedykowany koordynator/ konsultant jest gwarantem ciągłości sposobu świadczenia usługi, zwłaszcza informacji o firmie i jej specyfiki oraz potrzeb pracowników.

 
 

Dostęp do technologii

Dobry dostawca to niezawodna technologia. Kluczowy jest nie tylko wybór odpowiedniego systemu informatycznego, ale także wsparcie IT w zakresie danego systemu ERP.

 
 

Dostęp do narzędzi

Dostęp do narzędzi Są zadania jakie są realizowane z dużą częstotliwością – na to zwykle firmy posiadają narzędzia ułatwiające i przyśpieszające ich realizację (listy sprawdzające, kwestionariusze, ankiety, formularze, kalkulatorki). Są też zadania realizowane bardzo rzadko. To co dla klienta jest zadaniem „od święta”, dla firmy outsourcingowej jest zadaniem codziennym, więc narzędzia najprawdopodobniej już ma.

 
 

Polisa OC

Polisa OC Ważny argument dla korzystania z zasobów firmy zewnętrznej. Jak pracownik klienta zrobi błąd – odpowiedzialność jest najczęściej po stronie pracodawcy, koszty po stronie klienta. Trudno jest przecież ubezpieczyć każdego pracownika od OC.

 
 

Koncentracja na Buisness Core

...

 
 

KPI dla outsoucera

...

 
 

Wysoki standard świadczonych usług

...

 
 

W ramach usługi on-line proponujemy dostęp do aplikacji

 
 

elektroniczny dostęp pracowników do własnych danych kadrowo-płacowych

Korzyści:

  • przyspieszenie przepływu informacji w firmie,
  • lepsza organizacja pracy,
  • automatyzacja zarządzania sprawami administracyjnymi,
  • poprawa efektywności operacyjnej,
  • prostsze zarządzanie zasobami ludzkimi.

Funkcjonalność

Podstawową funkcjonalnością platformy jest obieg elektronicznych wniosków pracowniczych. Pracownik z poziomu aplikacji może:

  • sprawdzać dostępny limit urlopowy,
  • składać wnioski urlopowe, które przekazywane są w obiegu dokumentów do kierownika,
  • przeglądać dane dotyczące czasu pracy i nadgodzin,
  • sprawdzić datę ważności badań lekarskich oraz szkoleń BHP,
  • przeglądać kwoty wynagrodzeń,
  • drukować różnego rodzaju raporty kadrowe, paski wypłaty i roczną kartę wynagrodzeń

elektroniczny dostęp kadry kierowniczej do danych kadrowo-płacowych podległych pracowników oraz własnych

Korzyści:

  • przyspieszenie realizacji operacji kadrowo-płacowych,
  • zmniejszenie liczby papierowych dokumentów w obiegu,
  • dystrybucja dokumentów elektronicznych,
  • lepsza organizacja pracy oraz ustalanie zastępstw,
  • kontrola nadgodzin,
  • automatyzacja zarządzania sprawami administracyjnymi,
  • poprawa efektywności operacyjnej,
  • prostsze zarządzanie zasobami ludzkimi.

Funkcjonalność:

Podstawową funkcjonalnością platformy jest zarządzanie elektronicznymi wnioskami pracowników zarejestrowanych w systemie. Dostęp do Pulpitu Kierownika umożliwia:

  • przeglądanie danych podwładnych pracowników,
  • zatwierdzanie wniosków urlopowych, które trafią do głównego modułu Kadry Płace jako nieobecności pracownicze,
  • wprowadzanie normy oraz faktycznego czasu pracy,
  • drukowanie różnego rodzaju raportów.